Letní soustředění Tatry 201811.07.2018

Tatry 5.-8.7.2018

Ve čtvrtek 5.7.2018 ráno vyrážíme v počtu 30 osob na letní soustředění do polských Tater, do obce Kiry nedaleko Zakopanego, která je velice dobrým výchozím bodem na turistiku. Čtveřice tatínků zdolává trasu dlouhou 130 km na kolech.

Po příjezdu hned vyrážíme na nejdelší tůru soustředění: Kiry- Dolina Kościeliska-Dolina Chochołowska, dále na Bystré sedlo 1351 mnm a zpět. Celkem 21 km s převýšením cca 1300m!

V pátek jsme se rozdělili a žáci ml. šli na Wielki Giewont 1894 mnm, trasu dlouhou 17 km a převýšení cca 1100m. Dorost měl stejný cíl, ale přes Czerwone wierzchy, kde zdolali Ciemniak a Krzesanicu 2123 mnm  - a pak nás všechny zastihla velmi silná a nebezpečná bouře a všichni jsme museli rychle sestoupit, naštěstí se nikomu nic nestalo.

Třetí den jsme dali lehčí výšlap na chatu Ornak a Smreczyński Staw a cestou tam ještě vrcholek Suchy wierch 1428 mnm. Délka 16 km. Odpoledne regenerace v termálech Szymaszkowa, což se líbilo ….hlavně našim unaveným svalům :-)

Poslední den jedeme do Zakopanego. Žactvo ml. vyráží na trasu: Kuźnice –chata Murowaniec – Czarny Staw Gąsienicowy 1600mnm a zpět. Dorost navíc dále šplhá na Kasprowy Wierch 1985 mnm se sestupem zpět do Kuźnic, kde se odpoledne všichni setkáváme a jedeme balit věci a odjíždíme!

Takže dobalit, kafíčko….a domů a alespoň dva dny volna :-)